esmaspäev, 22. aprill 2019

Viimane nädal Karvinas

Esmaspäeval ja teisipäeval tegime tööd Tescos alates kella 9'st. Kolmapäeval olime kella 10ks kooli kutsutud, kus esitasime nii enda kooli, Tartu ja Eesti kohta esitlused. Pealtvaatajaid ja kuulajaid oli terve klassi täis. Peale seda meid kutsuti eraldi klassi kus saime maitsta väga head kookosekeeksi ja nautida kohvi/teed. Tuli direktor ja saime kätte oma sertifikaadid.

Siret tegemas esitlust

Pildil koos Zdenka ja kooli direktoriga

Neljapäeval tegime usinalt tööd. Reedel oli meil tund aega lühem tööpäev kui tavaliselt. Kella 2ks saabus Tescosse Zdenka. Vahetasime riided ja liikusime kõik koos kaupluse infoleti juurde, kus meile anti kingikotid. Öeldi, et tegime suurepäraselt tööd ja meid oodatakse sinna tagasi. Tegime koos ühise pildi ja siis läksime viimaseid sisseoste tegema.
Laupäevase päeva veetsime ühikas pakkides ning valmistusime ära minekuks. Tagasi reis Eestisse algas meil pool kaks öösel kohaliku aja järgi ning jõudsime Tallinnasse 17.10. Lennureisid läksid kiirelt ja magasime igal võimalusel. Väga nautisime oma praktikat Tšehhis ja oleme õnnelikud, et oleme tagasi Eestis.

Pildil koos poe juhatajaga ning meie peamise juhendajaga

Elin, Siret, Beril ja Kelly

esmaspäev, 15. aprill 2019

Tööd me tõesti armastame.

Meie neljas nädal Tšehhis oli samuti päikseline, aga nägime ka vihmased ilmi. Esmaspäevast reedeni tegime Tescos tööd. Tööpäev algas see nädal kell 7 ja meil  ei juhtunud selle aja jooksul midagi märkimisväärset. Õhtud veetsime ühiselamus ja samuti nädalavahetusel lihtsalt puhkasime. Kahjuks lõppes Elini jaoks töö esmaspäeval, sest kohalike arstide külastamisel selgus, et on põlvelihase välja venitus.

esmaspäev, 8. aprill 2019

Töö ja töö ning makt kõrgustes

Meie kolmas nädal Tšehhis oli väga päikseline. Töönädal algas kell 9 ja saime kauem magada võrreldes eelmiste tööpäevadega. Nädala jooksul midagi erilist ei juhtunud. Abiks oli meil koolist kolm õpilast. Kaks tüdrukut, kes inglise keelt ei rääkinud ja üks poiss, kes oli meile peamiselt tõlgiks.
Töönädal oli pingelisem kui tavapäraselt. Meid süüdistati iga asja eest ja uutel õpilastel läks kauem aega, et õppida töö selgeks. Siiski saime nädalaga ilusti hakkama. Kolmapäeval külastasime akadeemias kahte inglise keele tundi. Esimeses tunnis olime koos 16/17aastastega, kellest saavad politseinikud ning teise tunni veetsime koos vanemate õpilastega, kes õpivad majandust. Järgmisel nädalal on neil eksam ees ehk tund oli pigem arutamine maailma asjade üle ning hästi loominguline.
Laupäeval sadas terve päeva ja seega meie reis mägedesse lükkus edasi pühapäeva peale. Kõik tegelesid laupäeval oma asjadega ja pühapäeva hommikul ootas Zdenka meid maja ees, et viia meid tunni aja kaugusele mägedesse. Sõitsime üles tõstukiga, mis esmapilgul tundus kõigi jaoks veidi hirmus. Mäe otsas tegime pilte ilusast vaatest. Peale seda läksime 1.5km pikkusele matkarajale matkama. Tee oli libe ja väsitav, kuid jõudsime ilusti tagasi. Lõunat nautisime mäe otsas kohalikus kohvikus, kus avanes imeline ja päikseline vaade nii Poolale ja Slovakkiale, mis ei jäänud meie asukohast väga kaugele. Elin, Kelly, Siret ja Beril
Vaade
Tõstukiga mägedest alla

esmaspäev, 1. aprill 2019

Täis päikest ja palju praktikat Tescos

Kelly ja Beril demonstreerimas meie kärusi.

Meie nädala esimesed viis päeva möödusid Tesco kaupluses, kus tegime tublisti tööd. Peamiselt paneme kaupa saali välja. Meid aitasid terve nädal kaks väga toredat poissi majanduse erialalt- Dominik ja Adam. Samuti tuli ette ka naljakaid hetki, kus Berilil määrdus särk täiesti valgendajaga. Muidugi sai ta uue puhta särgi asemele :).
Pärastlõunad ja õhtupoolikud veetsime üheskoos ühikas, tegime süüa või siis näiteks käisime šhoppamas.
Laupäeval käisime Ostravas koos kohaliku tüdruku Monikaga. Külastasime raekoda, kus avanes kena vaade tervele linnale. Õhtul käisime mängimas Bowlingut koos tema sõpradega.
Pühapäevase päeva veedame samuti nendega, kus driftisime lubatud alal linnast väljas ja grillisime, sest ilm on väga päikseline ja soe. Elin, Kelly, Beril ja Siret

Ühine lõunasöögi tegemine
Äpardus

Vaade Ostrava linnale

esmaspäev, 25. märts 2019

Esimene nädal päikselises Karvinas

Reis algas Tallinnast, kus sõitsime lennukiga Poola ning seejärel Prahasse. Järgnes neljatunnine rongisõit Karvinasse, kus võttis meid vastu Micheal Ja Zdenka. Jõudsime õnnelikult kohale.Ühikas üllatas meid õhtune alarm, mis läks tööle, sest kohalikud õpilased olid väidetavalt teinud pahandusi toas.
Järgmisel päeval juba tutvustati meile Tesco kauplust, kus tehti selgeks ohutusreeglid. Samuti käisime kohalikus ülikoolis, kus õpitakse äri ja politseinikuteks. Huvitav oli see, et pool koolimaja on kinni pandud vähese õpilaste arvu poolest.
Kolmapäeval külastasime kõrvallinna Olomouc, mis asub aind Karvinast 121km kaugusel. Rongiga saab kenasti kohale pooleteisttunni sõiduga. Olomouc on tuntud purskkaevude poolest, kus on neid alates 17.sajandist. Samuti saime kõhud täis modernses kaubanduskeskuses.
Neljapäeval oli meil esimene praktikapäev, kus saime ka teha tööd nii laos kui ka saalis. Samuti tähistasime üheskoos Sireti sünnipäeva.
Reedel algas meie päev üsna varakult, kus läksime rongiga Prahasse pool kuus hommikul. Nägime ilusaid mägesid ja päikesetõusu. Praha linnale on imeline vaade ülevalt pool linna, kus kõndisime alla poole.  Päev oli päikest täis. Jätsime samuti ka hüvasti õpetajatega, kes suundusid tagasi Eesti poole. Külastasime ka 269poega olevat kaubanduskeskust ja suundusime tagasi õhtul Karvina poole.
Nädalavahetus oli meie jaoks reisiväsimusest välja puhkamiseks, sest mööduv nädal oli nii kiire, et ei jõudnudki kohe igapäeva ellu sisse  elada.